22 Mayıs 2011

DOCUMENTARIST SAYESİNDE FARKLI GEÇEN 1 YILIM...

2010 yılının Haziran ayında belgeselleri keşfetmişim. İstanbul'da  bir belgesel festivali yapıldığını, sırf belgesel çekmekle uğraşan insanlar olduğunu fark etmişim. 21 yaşımda. (Çok geç değil belki ama erken de değil. İstanbul'da olmasaydım muhtemelen çok daha geç öğrenecektim.)

Bir sene geçti üstünden. bu arada o festivali düzenleyenlerle tanıştım, minnetlerimi sundum, onların verdiği cesaretle sevdiğim bir filmin yönetmeniyle  röportaj yaptım, başka belgeselci grupların da varlığından haberdar oldum, 1001 Belgesel Film Festivali'ni takip ettim, sonra Hangi İnsan Hakları? belgesel günlerinde gönüllü çalıştım, Mithat Alam Film Merkezi'nde Sinema Atölyeleri'ne katıldım...

Ve şimdi sinema/belgesel dünyasının penceresinden bakma cesareti göstermemi sağlayan Documentarist'in gönüllüsüyüm yine.

31 Mayıs-5 Haziran arasında Documentarist İstanbul Belgesel Günleri var yine.

Belgeselleri "başka dünyaları görme fırsatı sundukları için" seviyorum. Bir mühendis için de başka dünyaların var olabileceğini gösterdi bana Documentarist. Kendileri ne kadar farkındalar yaptıkları iyiliklerin, bilmiyorum. Önemli değil. Belki bir gün ben de belgesel çekerim, en azından bu hayali kurmamı sağladılar, daha ne olsun!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder