22 Mayıs 2013

para kazanmak hk. bir yazı daha..

ben bu "istediğim şeyi yaparken, para kazanma işini bi şekilde hallederim" yanılgısına nası düştüğümü şimdi anladım. benden 5-6 yaş büyük abilerim ablalarımla konuştukça gaza geldim.

şöyle ki, bu tuhaf insanların ne iş yaptığını, değirmenin suyunun nasıl döndüğünü asla tam olarak öğrenemedim. hep istedikleri hayatı yaşıyor, aktivist aktivist takılıyor, parayı da bi şekilde buluyor gibiydiler. kariyerist olmadan, kapitalist dünyada kendilerini kaybetmeden geçiniyorlardı bi şekilde. kıyafetleri benimkilere benziyordu, yani öyle şıkır şıkır tıkır tıkır değil de daha bi öğrenci işiydi.

fekat şimdi geriye dönüp şöyle bir baktığımda hala çözemediğim şey şu: parayı tam olarak nerden kazanıyorlar?

bi fabrikada mühendis olan kişinin maaşını az çok tahmin edersin, giyimine kuşamına bakarak doğrularsın tahminini. ama bu nerde çalıştığını bi türlü açık açık söylemeyen insanların nası bi işleri vardır? mesai saatleri içinde nası bi karaktere bürünürler? mesai saatsiz bi işte mi takılırlar? o işi nasıl bulurlar? bu sistem içinde kaybolmadan mutlu kalmayı nasıl başarırlar?

yoksa tüm artisliklerinin altında -benim gibi- aile desteği mi vardır? eğer öyleyse çok yanlış kişilere özenmişim azizim. yok be öyle değil, o kadar da günahlarını almayayım.

ama hala çözemedim. nasıl aile geçindirecek ya da yeni yeni yatırımlar yapacak kadar para kazanıyorlar? saçma sapan part time işlerle olamaz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder