8 Eylül 2010


Müzeler kapalıysa İstanbul'da ne yapılır??

İstanbul'da son zamanlarda ancak müze takntısıyla gezebildiğimi geçtiğimiz Arife günü fark ettim. Müzeler sadece yarım gün açıktı ancak ben bütün gün gezmek istiyordum. Evden çıkabilmek için uzun uzun düşünmem gerekti. Nerde o plansız programsız çıkıp rastgele sokaklarda dolaşıp insanlarla muhabbet edip zevkten dört köşe olmuş halde yatağına dönen hüs? Yaşlandım mı olgunlaştım mı koşturmacaya mı kapıldım... zor bulduğum boş vakitlerimi olabildiğince verimli harcamak çabasındayım. hiç keyifli değil, farkındayım.

neyse... Avrupa 2010 başkent zımbırtısı var ya, hemen onun sitesinden bugün ne varmış diye baktım. Sanat Limanı'ndaki sergiye gittim, "Yunanistan'da mimari paralellikler: 19. yüzyıl geleneğinden 21. yüzyıl değişikliğine". Fotoğraflardan oluşan bir sergi. Özetle: eski (yaklaşık 100 yıl önceki) fotoğraflarla (Fotoğrafçı: Aristotelis Zahos)günümüz fotoğrafları sergilenerek Yunanistan'daki tarihi yapıların yok edilişleri vurgulanıyor. Türkiye ile Yunanistan'ın insanlarının bu saçma özellik yüzünden de akraba sayılabileceğini görüyorsunuz. Akdeniz insanı mı hep böyle sorumsuz olur geçmişine karşı? Başka medeniyet insanlarının geleneklerine saygısızlık, müslümanlarda kiliseleri camileştirilerek gösterilirken, Yunanistan'da da camilerin kiliseleştirilmesiyle görülüyor. Bu da ne kadar benzediğimizin bir göstergesi sayılabilir mi acaba? Ve işte insanlık hakkında hala ümitli olmamı sağlayacak ya da tüm ümitlerimi yok edecek soru: Sırf geçmiş medeniyetlere saygı duyduğundan yaratılan sanatsal güzelliklere dokunmayan bir medeniyet var mı şu an dünya üzerinde? Varsa gidip görmek istiyorum, yoksa... Neden uğraşayım bu dünyanın daha iyiye gitmesi için?

O değil de Yunanistan da gezilecek yer... Türkiye'de gezmediğim tarihi mekan kalmamalı diyordum kendime, komşuları da katmalıymışım listeye.. Çok benziyoruz kültürel olarak. Amacım ne? Sanırım aslında tek amacım kendimi tanımak. Gezdikçe mi tanır insan kendini? O da yöntemlerden biri..

Arife Günü'nden diğer notlar:

- "Despot evi" nedir, öğrenmem lazım
- Karaköy'de ne çok eski bina varmış, çatısında ot bitmiş, yıkılmak üzere gibi (resimde)...
- Eminönü-Haliç vapur seferleri güzelmiş.
- Hasköy'de gezmek lazımmış.
- Eminönü'nden Emirgan'a vapur varmış.
- Turşu suyuna rakip içecek olsa olsa şalgam suyu olurmuş.
- Erkek olmak gezmeyi de daha kolay kılarmış.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder