7 Ağustos 2010

FİLM: GÖZLERİNDEKİ SIR

Filmler olmadan yaşamanın anlamı yok. Yeşilçam Sineması'na gittim, bi kez daha anladım.

"Gözlerindeki Sır"ı izledim geçen hafta.

Film hakkında hiç bilgim yoktu. Küçük sinemalarda hangi filmler gösteriliyormuş, diye merak ettiğimden hep bakarım ilanlarına, fırsat buldukça da giderim. Büyüklere de mümkünse hiç gitmem. Bir kere filmleri daha güzel, özenle seçilmiş, "farklı" filmler. Evet, kavgalı dövüşlü kahramanlı düşmanlı öcülü böcülü Hollywood filmlerini sevmeyen 3-5 kişi de yaşıyor hala!

Buraya da sırf Yeşilçam'a gitmiş olmak için gittim. Zaten kapısından bi girdim, çıkmam imkansızdı! Duvarlarda, kapılarda, tuvaletlerde, masalarda, sandalyelerde, dolaplarda, kitaplıklarda, büfede...Her yerinde bi "özgünlük" var. Neden? Tüm dekor üşenilmemiş tek tek tasarlanmış. Oraya buraya emektarların resimleri, yazılar koyulmuş... Misal; kadınlar tuvaletinin girişinde Frida var... yerim ben onu! Ayrıca bilet almaya gidiyorsunuz, "param yok" deseniz " bu seferlik de bizden olsun" diyecek yüzler var karşınızda! Nasıl mı anladım? Anlaşılmaz mı.. Gözlerdeki sır her şeyi anlatıyor. Ayrıca makinist odasının etrafı cam, yani o devasa makineyi görebilmek... Küçükken hep hayal ederdim ya hani, onlardan..

Yeşilçam'ın takipçisiyim bundan gayrı...

Gözlerindeki Sır'a gelince...

- 2009 İspanya yapımı. Tecavüz ve adalet hikayesi. Sıkıcı gibi geliyor di mi? Tecavüz en çok etkileyen bunaltan afakanlara gark eden konulardandır benim için. Ama bu öyle değil.

- Tecavüz ve adalet hikayesinden doğan bi aşk hikayesi var temelde. Kağıtlarla dolu masalar, suçsuz olup içeri atılanlar, suçlu olup içeri atılmayanlar, adaletsizliğin bininin bi para olduğu acımasız adalet dünyası, . Tüm bunların arasında, erkeklerin kavga dolu dünyasında bir güzel kadın. Kadın adalet dolu. Oradaki adalet dolu tek erkekle gözleri buluşur ve imkansızlıkları başlar.

Bir ömür geçer ayrı dünyalarda.
Bir ömür geçer bir adaletsiz tecavüz davasının peşinde.
Unutulmaz sahnelerle dolu bir film. Hangi birini anlatayım? Hiçbirini. İzlemek lazım sadece, hiç konuşmadan.

- Bir İspanyol kadınına aşık oldum: Soledad Villamil

- En iyi yabancı film dalında Oscar ödüllü. Çok önemli olduğundan değil ama haber etmem lazımdı.
---------


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder